Kat Garstka - Świątynia to ja
Opis
„Powłoka niesie świadectwo doświadczeń. Warstwy masek, które nakładamy w ostateczności nie są w stanie ukryć prawdziwej natury wnętrza.” - Kat Garstka
„Świątynia to ja” autorstwa Kat Garstki to zaproszenie do wejścia w świat sennych marzeń. Oniryczna przestrzeń - ukryta pod powłoką - zdaje się być podróżą wewnątrz alternatywnego świata z pogranicza jawy i snu. Artystka balansuje na granicy iluzji, opowiadając o hipnotyzującym pięknie ukrytym w każdym z nas. Portret bogini pełen jest tajemnicy dzięki odcieniom niebieskiego i intensywnej fuksji, a mityczne przestworza stają się jeszcze bardziej wymowne za sprawą szkatułkowej kompozycji.
Inkografia powstała w zamkniętej edycji limitowanej na 20 egzemplarzy.
Kat Garstka (ur. 1977) - artystka o podwójnym, czesko-polskim obywatelstwie, malarka i motiondesignerka tworząca również w przestrzeni cyfrowej oraz VR (virtual reality). Jej życie i twórczość rozpięte są między Warszawą a Ostravą, a ta geograficzna dwoistość i graniczność stają się również tematem i kontekstem jej sztuki. Styl artystki łączy tradycyjne malarstwo z najnowszymi technikami animacji. Kat Garstka często stosuje średniowieczną technikę malowania laserunkami, ale z wykorzystaniem współczesnych barwników. Czerpie z tradycji klasycznego malarstwa portretowego i pejzażowego, ale pogłębia je o psychologiczną hipotezę, w wyniku czego portret staje się w istocie manifestacją marzeń, snów i fantazji malowanych postaci. Bohaterami jej obrazów są przeważnie poddawane malarskiej psychoanalizie kobiety, które wspólnie tworzą przekonującą narrację herstory. Abstrakcyjna struktura i surrealistyczny pejzaż stapiają się z postacią, tworząc nieoczywiste tropy do jej interpretacji. Wszystko po to, żeby dotrzeć do esencji osobowości.
Rozmiar pracy
Certyfikat autentyczności | DESA Modern |
Format - M | 65,5 x 79,5 cm w passe-partout; 71 x 85 cm w ramie |